Op deze pagina leest u informatie over het Eigenaren Portaal van VillaSud.

De volgende onderwerpen worden op deze pagina toegelicht. Als u op één van de onderwerpen klikt verspringt deze pagina naar het onderwerp van uw keuze.  

  1. Portaal Mijn VillaSud   
  2. Goedkeuren Aanvraag Reservering 
  3. Agenda Management / Blokkeringen 
  4. Financieel 
  5. Bedragen achter de komma 
  6. All-in prijs 
  7. Communicatie met Beheerder 
  8. Beoordelingen 
  9. Controle door u 
  10. Vragen 

1. Portaal Mijn VillaSud

Als Verhuurder heeft u toegang tot uw persoonlijke Mijn VillaSud omgeving genaamd eigenaren portaal. Dit portaal wordt uw nieuwe lifeline met VillaSud

Highlights zijn; 

  • U keurt een reserveringsaanvraag goed in uw eigen portaal Mijn VillaSud.
  • Kalender management; u kunt zelf perioden in uw beschikbaarheid kalender blokkeren.
  • U heeft in het portaal volledig inzicht in reserveringen, facturen en feedback.
  • Alle villa's worden gepresenteerd aan de klant met een all-in prijs. 

Om de 1e keer in te loggen in uw persoonlijke eigenaar portaal ontvangt u van VillaSud een e-mail. In deze e-mail staat dat er voor u een account is aangemaakt. U hoeft enkel een wachtwoord in te stellen om toegang te krijgen tot uw portaal.  

U komt in dit portaal 2 nieuwe bedrijfsnamen tegen, Booking Experts en Holiday Media. De eerste is de provider van het nieuwe reserveringssysteem en HolidayMedia is het bedrijf dat zorgt voor de verbinding tussen het reserveringssysteem en de website, www.villasud.nl. (Dit ter informatie voor het geval u zich afvroeg wie dat zijn).

In uw eigenaar portaal vindt u de volgende onderwerpen; 

  • Overzicht
  • Reserveringen
  • Afrekeningen 
  • Factureren
  • Receptie berichten
  • Beoordelingen
  • Gegevens
  • Gekoppelde gebruikers

Overzicht; In dit tabblad staan alle onderwerpen Reserveringen, Afrekeningen, etc overzichtelijk bij elkaar. 

Uniek op dit tabblad is de weergave van het object (uw villa) en de buttons beschikbaarheid en gegevens.

Erg mooi vinden we de feature beschikbaarheid. U ziet een overzicht van de kalender van uw villa inclusief reserveringen en geblokkeerde perioden. Nieuw is dat u zelf als eigenaar perioden kan blokkeren in de kalender. U hoeft dus niet langer een e-mail te sturen aan VillaSud. Zie ook item Agenda Management hieronder. 

Reserveringen; In dit tabblad ziet u alle reserveringen. Zowel de definitieve als de geannuleerde. Als u klikt op een reservering ziet u alle info van de betreffende reservering waaronder de betreffende periode en de huurbedragen. 

Afrekeningen; In dit tabblad ziet u welke bedragen wij aan - op welke datum - u betaald hebben. 

Facturen; Dit zijn de facturen verstuurd aan u door VillaSud. We onderscheiden 2 type facturen;

  • VillaSud dient te betalen aan u. Dit zijn de betalingen van de huurpenningen door VillaSud aan u als eigenaar. Kenmerkend is het min teken voor het bedrag.
  • U dient te betalen aan VillaSud. Denk aan de jaarlijkse listing fee. Dit type facturen wordt altijd verrekend met bedragen te betalen door VillaSud aan eigenaar. Dit wordt altijd als zodanig vermeld.  

Receptie berichten; Als u het woord receptie vervangt door VillaSud begrijpt u direct wat dit item kan. U kunt direct via dit kanaal met Team VillaSud communiceren en wij op onze beurt ook met u. Als u een bericht van VillaSud ontvangt, ontvangt u ook een e-mail met de melding dat er sprake is van een nieuw bericht voor u. Zie ook het item Communicatie met u op deze pagina.

Beoordelingen; In dit tabblad staat per reservering de door huurder gegeven feedback. Elke huurder wordt gevraagd om feedback te geven. Is daar bij een reservering sprake van feedback door een huurder dan vindt u deze hier terug. 

Gegevens; In dit tabblad staan uw persoonlijke gegevens. 

Gekoppelde gebruikers; In dit tabblad ziet u wie toegang heeft tot uw portaal. U kunt hier derden (partner, familielid) toevoegen en de betreffende persoon krijgt dan - na aanmaken eigen wachtwoord - toegang tot het account.

2. Goedkeuren Aanvraag Reservering

U ontvangt bij elke aanvraag reservering een e-mail met daarin de melding dat er sprake is van een aanvraag reservering. U wordt gevraagd deze te accepteren of af te wijzen. U doet dit in uw persoonlijke portaal genaamd Mijn VillaSud.

Voordelen;

  • U heeft volledig inzicht in de reservering aanvraag waaronder de periode, het aantal personen en ook wat de huurbedragen zijn. 
  • Uw goedkeuring zorgt ervoor dat uw huurder direct per e-mail op de hoogte wordt gebracht dat de reservering akkoord is en een reserveringsbevestiging ontvangt.

Heeft u nog een vraag over de reservering? Keur dan de aanvraag (nog) niet goed en stuur direct vanuit uw portaal een bericht aan Team VillaSud via de optie 'Receptie berichten'. 

3. Agenda Management & Blokkeringen

U heeft de mogelijkheid om zelf perioden welke niet beshcikbaar zijn voor de verhuur te blokkeren in de kalender. U kunt nu zelf direct uw privé gebruik aangeven in de kalender. 

U dit doet via de button "beschikbaarheid" in het tabblad Overzicht en dan onder het item Object (uw villa)

Voor de volledigheid; wij adviseren u om elke te blokkeren periode in te laten gaan en te laten eindigen op de betreffende wisseldag.

Het zelf deblokkeren van reeds door u geblokkeerde weken is niet mogelijk. U kunt hiervoor een verzoek in dienen via Receptie berichten in uw portaal dan verzorgen wij de aanpassing voor u. 

Het kalender overzicht in uw Portaal biedt u dus een totaal overzicht; alle reservingen en blokkeringen tesamen.  

4. Financieel inzicht

In uw portaal ziet u al uw reserveringen staan. Per reservering ziet u wat de bedragen zijn die van toepassing zijn op de betreffende reservering.  Dus vóór dat u een reservering goedkeurt ziet u de bedragen van huursom, eindschoonmaak linnengoed, etc.

Dit overzicht is on-line en altijd door u in te zien. De maandelijkse overzichten reserveringen, die per e-mail aan u werden verstuurd en de jaaroverzichten komen te vervallen, omdat deze functie wordt overgenomen door uw portaal. 

Zie voor meer informatie onze uitgebreide info pagina Financieel.

5. Bedragen achter de komma

VillaSud werkt met dagprijzen. Nu zijn veel prijzen praktisch gebaseerd op weekprijzen. Bijvoorbeeld eindschoonmaak €150,-. Deze weekprijs dient dan terug gebracht te worden tot een dagprijs (€150 / 7 is €21,428) 

Dit kan betekenen dat er soms op de webpagina van VillaSud geen fijn afgerond getal wordt getoond. In het voorbeeld van €150 wordt de dagprijs (€21,428) afgerond op €21,43. Dit keer 7 dagen maakt een weekprijs van € 150,01. 

6. All-in prijs voor huurder

VillaSud werkt met een all-in prijs rochting de klant, de huurder. 

Dit betekent dat de huurprijs en alle verplichte kosten zoals eindschoonmaak en linnengoed nu verwerkt zijn in één totaal prijs te zien door de huurder. Optionele kosten zoals bijvoorbeeld zwembadverwarming of tussentijdse schoonmaak worden separaat getoond. 

Commissie berekening vindt plaats enkel over het component huur. Niet over de verplichte en of optionele lokale kosten zoals eindschoonmaak en huur linnengoed. 

Voor de volledigheid; naast de verplichte bijkomende kosten (zoals eindschoonmaak en linnengoed), die netto aan u als eigenaar worden doorbetaald, worden ook de boekingskosten van VillaSud meegenomen in de All-In prijs voor de huurder. Voorheen waren deze voor de huurder verplichte kosten ook opgenomen in het villapakket. 

7. Communicatie met Beheerder 

VillaSud communiceert met uw beheerder over de volgende onderwerpen;

  • Bevestiging gereserveerde periode direct na de bevestiging aan de huurder.
  • Melding aankomst huurder met huurders info twee weken voor start van het verblijf.

Team VillaSud stuurt ook tussentijdse berichten aan beheerders wanneer er sprake is van een bijzondere situatie of specifieke wensen van huurders. 

8. Beoordelingen

Elke huurder wordt gevraagd om feedback te geven. Huurder ontvangt per e-mail hier toe het verzoek om enkele vragen te beantwoorden. Sommige huurders doen dat graag en sommige doen dat helaas niet.

Geeft een huurder feedback dan vindt u deze terug in uw portaal. U wordt hierop attent gemaakt middels een receptie bericht. 

9. Vragen

Heeft u na het lezen van deze pagina nog vragen? Neem dan gerust contact met ons op. Wij helpen u graag.